Doa antara dua sujud..

Bismillah..

Dengan rendah hati, nyatakanlah permohonan ampun kepada Allah melalui doa ini.
Rabbighfirli [Tuhanku, ampuni aku]

Kemudian sampaikanlah permintaan kedua,
 “Warhamni [sayangi aku]

Kemudian, berturut-turut sampaikanlah permintaan-permintaan 
Wajburnii [tutuplah aib-aibku]
Warfa’nii [angkatlah darjatku]
Warzuqnii [berilah aku rezeki]
Wahdinii [berilah aku petunjuk]
Wa’Aafinii [sihatkan aku]
Wa’fuannii [maafkan aku]

Setelah selesai, diamlah sejenak, kemudian lahirkan rasa syukur kita kepada Ya Rabbi.
Ulangi permintaan itu beberapa kali hingga kita merasakan ketenangan.

Sekian, renung-renungkan dan sampaikan.

Notes by Hafizah Nasir


*sekadar berkongsi.. =)

Comments

Qaseh ElyaNas said…
nice entry ^^

anyway nice blog ^^ teruskan berblog ok :D jom singgah blog vee & follow vee/ tinggalkan komen kat entry, vee folo balik ya <3 <3 <3

http://elyanas.blogspot.com/
BRO_MONDAY said…
salam jiare ('',) tengkiu sudi share info baik ni...

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1. New Entry "~* KoTaK JeRiT² *~"

Popular posts from this blog

Cara Hilangkan Sakit Gigi (Edisi Kemas-kini)

Mencari Ketenangan..

Rahsia Wuduk ..