Jawaban Kepada Kekosongan.


Aku rasakan jiwa ini kosong.

Aku cari puncanya.

Aku cari dan terus mencari!

. . . . . .

Berjalan aku ke serata pelosok dunia.

Dari tempat yang tenang lagi damai,

Hingga ke ceruk yang sedang bergolak hebat!

. . . . . .

Dalam satu malam.

Marangkak aku mencari punca.

Aku inginkan jawaban!

. . . . . . 

Ingatan aku menerpa berpatah balik. 

Mengimbau ke pengakhiran minggu yang lalu.

Teringat aku akan satu nota moden lemparan dari sahabat!

. . . . . .

Lantas aku terpa mencari serpihan peringatan.

Jemari laju menari atas papan kekunci gajet moden.

Terhidang ingatan menikan mata ke sanubari!

. . . . . .

"JIKA SESEORANG ITU TIDAK PERGI KE MASJLIS ILMU 
MAKA DIA AKAN RASA KEKOSONGAN 
DAN AKAN TUMBUH SATU TITIK HITAM DI HATINYA!"

Allahu Rabb!

Tertampar aku menyentap tagkai hati!

. . . . . . 

Kini ketemu aku akan jawabannya.

Terungkai persoalan kekosongan yang dirasa.

Sakit yang menjengah asbab langkah kiri yang diambil...

. . . . . .

aku
27082013;0401

Comments

Popular posts from this blog

Cara Hilangkan Sakit Gigi (Edisi Kemas-kini)

Mencari Ketenangan..

Rahsia Wuduk ..