Doa untuk elak L.U.P.A..

assalamualaikum..
luubb luubb sihat tak hari ni?! hehee

korang nak tau tak
masa tengah selak-selak majalah solusi tadi kan, terjumpa la satu doa ni
wahh! macam 'teruja' je makcik nak share dengan semua..

tapi ni doa biasa je la, 
bukan doa nak guna-gunakan orang, sebab  nak dia 25 jam ingat kat kite!
tak baek tau 'guna-guna'kan orang 
ish...ish..ish..

*******
doa untuk elakkan lupa
bismillah..

"Ya-Allah, tambahkanlah buat kami jangan Engkau kurangkan, muliakanlah kami jangan dihina, berilah kami jangan ditahannya, dan pilihlah kami jangan Engkau biarkan, dan redailah kami dan redailah pula semua usaha kami." [riwayat Tarmizi]

[google mari]
Menurut Ahmad al-Tarmizi, doa ini dibaca oleh Rasulullah sebaik sahaja selesai menerima wahyu. oleh sebab itu, kita digalakkan membaca doa ini semasa memperoleh ilmu agar dikurniakan keberkatan apa yang telah dipelajari menyebabkan semuanya itu terus tersemat dalam minda dan dijauhi penyakit lupa..

InsyaAllah..
*******

**makcik ni pun pelupa orangnya
moga2 Allah sentiasa beri kekuatan ingatan..

Comments

Popular posts from this blog

Cara Hilangkan Sakit Gigi (Edisi Kemas-kini)

Mencari Ketenangan..

Rahsia Wuduk ..